Γριμόριο Μαύρης Μαγείας.
Ιωάννης Μήδας.
Δεν υπάρχει αυθεντικότητα των εκδόσεων των γριμορίων που κυκλοφορούν στο εμπόριο για πολλούς λόγους.Τα μόνα ελάχιστα γνήσια μπορεί να τα βρει κανείς εις την Ρουμανία από ειδικούς χώρους γραμμένα στα Γαλλικά,τεράστια δε πρέπει να είναι η προσπάθεια αντιγραφείς και μετάφρασης τους [λεπτομερέστατη].
Τα μαγικά συγγράμματα αρχικά μεταδίδονταν προφορικά, που σημαίνει πως πολλές λέξεις και φράσεις έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές από μυστικιστές και αποκρυφιστές που έχουν κάνει τις δικές τους προσθήκες και αλλαγές. Οι μεταφράσεις είναι ένα από τα κυριότερα προβλήματα όσον αφορά την αυθεντικότητα ενός έργου.
Υπάρχουν εκατοντάδες γριμόρια που έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη κατά τους προηγούμενους αιώνες. Θα κάνω αναφορά των πιο γνωστών, που επηρέαζουν αρχηγικά τους μαγικούς κύκλους σε όλο τον κόσμο:
Lemegethon (Lesser Key of Solomon).
Το Lemegethon είναι στην πραγματικότητα μια συλλογή 5 μαγικών συγγραμμάτων: Γοητεία (Goetia), Θεουργία-Γοητεία (Theurgia-Goetia), the Pauline Art, the Almadel of Solomon, και the Ars Nova.
Ας τα δούμε ένα ένα ξεχωριστά.
Η Γοητεία (Goetia) ήταν ένα είδος μεσαιωνικής νεκρομαντείας, κατά την οποία γίνονταν κυρίως επικλήσεις δαιμόνων. Είναι το παλαιότερο από τα 5 συγγράμματα και περιέχει συμβουλές για τον τρόπο επίκλησης 72 δαιμονικών οντοτήτων. Επίσης, είναι το σύγγραμμα που δίνει τα σχεδιαγράμματα του Πενταγράμματος, του Εξαγράμματος και του Δαχτυλιδιού του.
Η Θεουργία-Γοητεία (Theurgia-Goetia) περιέχει τους τρόπους επίκλησης και συνεργασίας με πνεύματα Λευκής Μαγείας. Αναφέρει λεπτομερώς τους 31 Πρίγκιπες Αρχαγγέλους μαζί με τα πνεύματα που τους υπηρετούν.
The Pauline Art (Ars Paulina) ονομάστηκε έτσι γιατί λέγεται πως το ανακάλυψε ο απόστολος Παύλος όταν ανέβηκε στο τρίτο επίπεδο του Παραδείσου. Από εκεί το έφερε στην Κόρινθο. Χωρίζεται σε δύο μέρη: το πρώτο αναφέρει τους 24 Αγγέλους που αντιστοιχούν στις ώρες της ημέρας και πώς ο μάγος μπορεί να τους χρησιμοποιήσει ανάλογα με το τι επιθυμεί. Το δεύτερο όμως είναι αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον: Αναφέρει τον τρόπο με τον οποίο κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει και να χρησιμοποιήσει τον Άγγελο που «γεννήθηκε» μαζί με αυτόν. Λέγεται πως αυτός ο Άγγελος κρατάει την μοίρα του κάθε ανθρώπου.
The Almadel of Solomon (Ars Almadel Salomonis). Το μαγικό αυτό σύγγραμμα, αρκετά σημαντικό ως περιεχόμενο, χρησιμοποιήθηκε από τους μεγάλους αποκρυφιστές του 19ου και 20ου αιώνα.
Αφορά την εργασία με τα τέσσερα μεγάλα Παρατηρητήρια και την επίκληση μόνο πνευμάτων. Κατά την διάρκεια αυτού του τυπικού, χρησιμοποιείται: ένας πίνακας πάνω στον οποίο έχουν χαραχτεί ονόματα και σύμβολα.
Όλη την επιφάνεια του την καλύπτει ένα εξάγραμμο ενώ στην μέση κυριαρχεί το τρίγωνο. Τέλος, στις 4 γωνίες του σκαλίζονται 4 τρύπες. Με το κερί που έχει μείνει φτιάχνονται 4 μαύρα κεριά, τα οποία καταλήγουν όχι σε φυτίλι, αλλά σε μικρή βάση, το λεγόμενο ‘πόδι’. τοποθετείται πάνω σε αυτά τα ‘πόδια’, λαμβάνοντας υπόψη να μην καλυφθούν οι τρύπες.
Στην μέση του τοποθετείται ένα τάλισμαν ανάλογα με την εργασία που ο μάγος επιθυμεί να πραγματοποιήσει, ενώ κάτω από το ένα θυμιατήρι στο οποίο καίγεται ιδική μαστίχα.
Πρέπει να κατασκευαστούν 4 διαφορετικά almadel, διαφορετικού χρώματος, τα οποία θα αντιστοιχούν στα 4 διαφορετικά Παρατηρητήρια: ένα κάτασπρο, ένα κόκκινο, ένα πράσινο αναμειγμένο με ασημί και ένα μαύρο αναμειγμένο με πράσινο.
The New Art (Ars Nova). Το γριμόριο αυτό περιέχει προσευχές και αγορεύσεις που χρησιμοποίησε ο Σολομώντας στον Ναό του. Επίσης, αναφέρονται οι επιγραφές που πρέπει να περιλαμβάνονται στην δημιουργία του μαγικού κύκλου και του μαγικού τριγώνου.
Τα 5 βιβλία του Lemegethon χρησιμοποιήθηκαν σαν πηγή πολλών μαγικών γριμορίων του 17ου και 18ου αιώνα. Οι εκδόσεις του είναι εξαιρετικά σπάνιες λόγω μιας ιδιομορφίας που παρουσίαζε η χρήση του:[[ ο μάγος που θέλει να το χρησιμοποιήσει πρέπει πρώτα να το αντιγράψει ο ίδιος σε παρθένα περγαμηνή, φορτίζοντας έτσι το σύγγραμμα με την προσωπική του ενέργεια.[Έτσι και μόνον έτσι έχει αποτέλεσμα].
Είναι το λεπτομερέστερο βιβλίο μαγείας όσον αφορά την αποπομπή των πνευμάτων μετά το τέλος της μαγικής τελετής.
Πρόκειται για το γνωστότερο γριμόριο μαύρης μαγείας. Θεωρήθηκε από τους αποκρυφιστές του 19ου αιώνα ένα από τα καλύτερα βιβλία μαγείας, λόγω των λεπτομερέστατων πληροφοριών που περιέχει.
Οι εργασίες χωρίζονται σε 3 μέρη:
1] σχετικά με τους χαρακτήρες και τις σφραγίδες των πνευμάτων και τα τυπικά των επικλήσεων.
2] με οδηγίες για τον καθαρισμό του χώρου πριν την τελετή και τον τρόπο κατασκευής των μαγικών συνέργων.
3]παρατίθεται ένα μεγάλο κεφάλαιο με μαγικά ξόρκια.
Μέγα Γριμόριο (Grand Grimoire).
Δεν έχουμε συγκεκριμένη ημερομηνία για το Μέγα Γριμόριο, πολλοί ερευνητές όμως πιστεύουν πως γράφτηκε την ίδια χρονική περίοδο με το Grimorium Verum. Ως εκδότης φέρεται κάποιος Antonio Venitiana del Rabina. Θεωρείται επίσης ένα από τα σημαντικότερα βιβλία μαγείας γιατί είναι το μοναδικό που αναφέρεται λεπτομερώς στην σύναψη συμβολαίων, όχι μόνο με δαίμονες, αλλά και με τον ίδιο τον Εωσφόρο.
Είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το πρώτο περιλαμβάνει όλων των ειδών τις τελετουργίες για επίκληση δαιμόνων και αναλύει τις ιεραρχίες και τις τάξεις των δαιμόνων, ενώ το δεύτερο αναφέρει όλα τα είδη των συμβολαίων που μπορεί να υπογράψει ένας μάγος με κάποιον δαίμονα.
Η πρώτη έντυπη έκδοση Γριμορίου έγινε στις αρχές του 18ου αιώνα στην Γαλλία.